BMW se bazează pe mașinile electrice: ce arată datele despre producătorul german
Vânzările de vehicule ale BMW au crescut în SUA, dar au scăzut în Europa și China. Vânzările de vehicule electrice complete au fost un punct luminos.
BMW rămâne pe drumul cel bun pentru vânzări ușor mai mari în acest an, în ciuda unei scăderi a cererii în primul trimestru, inclusiv pe piața chineză, a spus producătorul auto.
BMW a declarat că a livrat 588.138 de vehicule BMW, Mini și Rolls-Royce în primul trimestru, în scădere cu 1,5% față de anul precedent, în timp ce vânzările de vehicule complet electrice au crescut cu 83% față de anul precedent, până la 64.647 de vehicule.
Pe regiuni, BMW a înregistrat o creștere a vânzărilor doar în SUA, cu o creștere de 11,4%, până la 89.750 de unități.
Vânzările în China au scăzut cu 6,6%, dar compania a spus că economia chineză se așteaptă să se stabilizeze în cursul acestui an.
O scădere de 1,9% a vânzărilor europene a fost atribuită în mare parte unei interdicții de export și producție pe piața rusă, unde mărcile chineze beneficiază de ieșirea producătorilor auto occidentali.
BMW rămâne optimist
BMW a rămas încrezător în orientările sale pentru 2023, în ciuda unui „mediu de afaceri provocator”, a declarat marți compania într-un comunicat.
„Grupul BMW este pe calea unei creșteri ușoare a vânzărilor în întregul an 2023”, a declarat Pieter Nota, membru al consiliului de administrație responsabil pentru clienți, mărci și vânzări.
„Principalii factori de creștere în 2023 vor fi vehiculele complet electrice și modelele din segmentul premium high-end”, a adăugat el.
BMW și concurenții săi fac eforturi pentru a trece la modele electrice pentru a rămâne competitivi și pentru a îndeplini obiectivele climatice înainte de eliminarea treptată a mașinilor care emit CO2 din Uniunea Europeană în 2035.
Volumul mărcii BMW în primul trimestru a fost constant la 517.957, dar vânzările de vehicule complet electrice s-au dublat la 55.979 la cerere pentru iX, i7, i4 și iX3.